آخرین اخبار
کد مطلب: 125556
افتتاح يک باب کتابخانه در شهرستان لردگان
تاریخ انتشار : 1396/12/23 08:03:03
نمایش : 3531
با افتتاح پنجمين باب کتابخانه عمومي در شهر لردگان دسترسي مردم شهرستان لردگان به يار مهربان آسانتر شد.
به گزارش سلام لردگان، مدير کل نهاد کتابخانه هاي استان گفت : اين کتابخانه در زميني به مساحت 300 متر مربع با مشارکت اداره کل تبليغات اسلامي استان ساخته شده است و براي ساخت آن يک ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.

خليلي مقدم افزود: کتابخانه عمومي لردگان با هفت هزار جلد کتاب منابع اوليه ، ظرفيت پذيرش همزمان 100 کتابخوان را داراست و در هرنوبت کاري ان دو نفر مشغول کارند.
حجه الاسلام مرتضوي مدير کل تبليغات اسلامي استان چهارمحال و بختياري هم گفت : اين کتابخانه در زير زميني راه اندازي شده است که قبلا تنها جهت برگزاري کلاسهاي تابستانه استفاده مي شد.
کتابخانه عمومي لردگان هم اکنون داراي مخزن کتاب ، سالنهاي مطالعه و اتاق مطالعه ويژه کودکان است.
مدير کل نهاد کتابخانه هاي استان گفت : با بهره برداري از کتابخانه هاي محله اي هر روزه به تعداد کتابخوان هاي استان چهارمحال و بختياري افزوده مي شود .

طرح کتابخانه گردي هم از ديگر طرحهايي است که به منظور آشنايي بيش از پيش مردم با کتاب و ترغيب آنها به مطالعه در لردگان اجرا شد.
استان چهارمحال و بختياري 65 باب کتابخانه دارد که از اين تعداد 52 باب متعلق به نهاد کتابخانه هاي عمومي و 13 باب کتابخانه مشارکتي است . اين کتابخانه ها 800 هزار جلد کتاب براي استفاده عموم مردم دارد .علاوه بر اين 11 کتابخانه روستايي هم در چهارمحال و بختياري فعال است که به زودي به 15 باب افزايش مي يابد.
همچنين 38 هزار نفر در استان عضو کتابخانه هاي عمومي هستند.

لردگان با افزون بر 230 هزار نفر جمعيت در فاصله 160 کيلومتر مرکز استان چهارمحال و بختياري واقع است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس